معاون مسافری راه‌آهن : ورود قطارهای ۴ و ۵ ستاره به مسیر اهواز/خارج‌سازی واگن‌های بدون تهویه‌
قطارهای چهار ستاره
معاون مسافری راه‌آهن گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای ۲ و ۳ ستاره را به قطارهای ۴ ستاره تبدیل کردیم حتی در مسیر اهواز، قطار ۵ ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری فرا رویداد ، میرحسن موسوی  معاون مسافری راه‌آهن  گفت: در مسیر ریلی جنوب با توجه به شرایط ویژه و خاص راه‌آهن، قطارهای دو و سه ستاره را به قطارهای چهار ستاره تبدیل کردیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مسیر‌های رفت و برگشت تهران-خرمشهر، خرمشهر-مشهد و اهواز-مشهد، سیر این قطارهای چهار ستاره وجود دارد.

معاون مسافری راه‌آهن تأکید کرد: وضعیت قطارها در مسیر اهواز از منظر رتبه و درجه ارتقاء یافته است حتی ما در مسیر اهواز، قطار پنج ستاره به صورت یک روز در میان راه‌اندازی کرده‌ایم.

موسوی اظهار کرد: همچنین در ‌مسیر اهواز قطار بدون تهویه تردد داشت که کلاً این قطارها را از این خط خارج کرده‌ایم.

وی بیان داشت: برای همه مسائل جزئی قطارها در بخش راهبری، کترنیگ، تجهیزات و ایمنی، دستورالعمل‌هایی داریم که با حضور خود شرکت‌های ریلی خصوصی تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: همین دستورالعمل‌ها چارچوب نظارت راه‌آهن را ‌شکل می‌دهد، بر اساس همین دستورالعمل‌ها، همکاران راه‌آهن در مبدأ، مقصد و بین ‌راه سوار قطار می‌شوند و قطارها را چک و بررسی می‌کنند.

موسوی اضافه کرد: محل‌هایی که مسافر درباره واگن و کیفیت خدمات دریافتی اعتراضی داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه تلفنی ۵۱۴۹ به ما گزارش دهد.

وی بیان کرد: ما از جهت کسر خدمات هم دستورالعمل داریم که مشخص می‌کند چه چیزهایی کسر خدمات است‌ و اگر این کسر خدمات احراز شود، تلفن‌گرام می‌دهیم، بابت کسر خدمات شرکت را جریمه می‌کنیم و پول آن را به مسافر برمی‌گردانیم.

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد: مثلاً اگر در واگنی تهویه کار نکند یا دیزل خراب باشد، بلافاصله تلفن‌گرام می‌دهیم، به مسافران اطلاع‌رسانی می‌کنیم و مسافر تا یک ماه مهلت دارد بابت خدماتی که باید دریافت می‌کرد اما دریافت نکرده‌ است، ‌خسارت دریافت کند.